פאי תפוחים וינאי
פאי תפוחים וינאי! חמאתי וטעים המזכיר לנו את בתי הקפה בווינה

פאי תפוחים וינאי להתענג עליו מהטעם ומהמראה, פאי מושלם מכל הבחינות. המתכון הוא מלימודי הקונדיטוריה שלי בדן גורמה חיפה והמורה האגדי שלימד אותי, השף קונדיטור מיכה גינטר. אין ספק שלמדתי ממנו טכניקות ושיטות נפלאות.  מתכונים נהדרים וטובים . תודה לך מיכה יקר. חברים יקרים!  רציתי לספר לכם שבתיכון היה לעדי שלי מורה לכימיה בשם….. שאהב שטרול (שטרודל ) ואני הייתי ממונה להכין את הפאי תפוחים הזה,  למרות שהפאי הוא לא שטרודל זה השם שנדבק בו. עדי שלי הקצינה לקחה חצי מהעוגה, את החצי השני אנחנו אכלנו אז אין ברירה צריך להכין שוב לשבת כי לא נשאר.

אווירה ונינוח אירופאי | פאי תפוחים וינאי

 

הכנת תערובת התפוחים

להכניס את ריבועי התפוחים למחבת

התפוחים הוזהבו במחבת לאחר שהוספנו את התבלינים והצימוקים

לשכבה העליונה לרדד עלה ולחתוך לפסים שווים עם גלגלת

לצפות את השכבה העליונה עם ביצה טרופה

הפאי מוכן לאחר אפיה

מתכון להכנת פאי תפוחים וינאי

חומרים לבצק פריך:

חצי כוס סוכר
200 גרם חמאה
1 ביצה שלמה
2 וחצי כוסות קמח

הכנת הבצק:

במיקסר עם וו גיטרה מעבדים חמאה סוכר וביצה. לאחר כ- 7 דקות העיסה נעשית אחידה. מוסיפים בבת אחת את הקמח ומחברים לבצק.
מוציאים מהמיקסר ומכסים בניילון נצמד. מכניסים למקרר לשעה לנוח.

החומרים למילוי:

6 תפוחי גרנד סמית גדולים (1 קילוגרם) קלופים מנוקים וחתוכים לריבועים
3/4 כוס סוכר
חצי כוס צימוקים
חצי כפית קינמון
חצי כפית גרידת לימון
50 גרם חמאה
2 כפיות קורנפלור (לקשירת התערובת)

ההכנה:

בכלי גדול ושטוח (סיר או מחבת)ממיסים את החמאה ומעל מפזרים את הסוכר ומערבבים מעט. מוסיפים את התפוחים החתוכים לריבועים ומערבבים. מוסיפים את הקינמון ואת גרידת הלימון ומערבבים, לבסוף מוסיפים את הצימוקים. מאדים על אש גבוהה.
בקערה קטנה שמים את הקורנפלור ו-3 כפות מנוזלי התפוחים שיש בסיר, מערבבים היטב את הקורנפלור ושופכים בצד ליד נוזלי הסיר. מערבבים היטב ומבשלים את התפוחים עד אשר הרוטב כמעט נעלם. מכבים את האש ונותנים לתערובת התפוחים להתקרר.

הרכבת הפאי:

מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים ל-2. מרדדים חלק אחד על נייר אפיה מקומח . משמנים תבנית פאי בנדיבות , מניחים את הבצק שרידדנו על תבנית הפאי, מהדקים בצדדים ומורידים שוליים בעזרת גלגול המערוך מעל. ( אם יש חורים בבצק אפשר לקחת חתיכות מיותרות ולעשות טלאי). לחורר עם מזלג על פני הבצק ולהכניס למקפיא ל 10 דקות. להוציא מהמקפיא להניח על הבצק נייר אפיה ומעט גרגרי חומוס למשקולת. להכניס את התבנית לתנור שחומם מראש על 180 מעלות ל- 15- דקות עד אשר השוליים מזהיבים מעט (לזה קוראים אפיה עיוורת או חצי אפיה.) להוציא מהתנור ולהמתין כ- 5 דקות ולאחר מכן למלא את הקלתית בתערובת התפוחים.
להניח את החלק הנותר של הבצק על נייר אפיה מקומח ולרדד, לקחת גלגלת או סכין ולחתוך לרצועות. להניח על פני הקלתית לאורך ולהבריש בביצה טרופה גם בצדדים. להניח עכשיו את הרצועות לרוחב וגם אותם להבריש בביצה.
להכניס את הקלתית לתנור שחומם מראש על 200-180 מעלות ל 35 דקות אפיה. עד אשר הפאי מזהיב לגמרי.

שתהיה לכולנו שבת ברוכה טעימה נעימה ובריאה.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות לקסם של עוגה © 2018 | עיצוב ובניית אתר: סטודיו דנקו
דילוג לתוכן